FAQ
1. Jak se mohu do projektu zapojit?
2. Je testování zpoplatněno?
3. Kdy bude testování probíhat?
4. Kde získám informace k testování?
5. Je testování navrženo pro žáky s SPU?
6. Jaký výsledek dostane žák?
7. Proč byl naší škole přidělen termín, ve kterém máme otestovat žáky?
8. Je pro naši školu určený termín závazný?
9. Jak probíhá testování? Papírově nebo elektronicky?
10. Budeme mít určený den/hodinu, kdy žáky testovat?
11. Jaké jsou technické požadavky na testování? V jaké prohlížeči máme testování provádět?
12. Co dělat, když žák opakovaně špatně zadá datum narození? Co dělat, když se žákovi zablokuje přístup k testu?
13. Co dělat, když žákovi nejde uložit test?
14. Učitelský nebo ředitelský účet?
1. Jak se mohu do projektu zapojit?
- zaregistrujte Vaši školu na http://www.kvalitaskoly.cz/diagnostika (záložka "předběžná registrace")
2. Je testování zpoplatněno?
- není, testování je pro školy zcela zdarma
3. Kdy bude testování probíhat?
- první fáze testování začíná v polovině dubna 2011 a uzavřena bude na konci června 2011
4. Kde získám informace k testování?
- hlavním a nejdůležitějším zdrojem je IS Moodle na adrese http://moodle.kvalitaskoly.cz. Po registraci se zapište do kurzu "Úvodní informace" a budete mít přístup ke všem kurzům, které Vás podrobně provedou celým procesem testování. V případě dotazů je Vám k dispozici on-line podpora na tel. +420 733 341 790 nebo e-mailu diagnostika@kvalitaskoly.cz
5. Je testování navrženo pro žáky s SPU?
- v současné fázi nejsou testy bohužel připraveny ve variantách pro žáky s SPU. Ve druhé fázi testování (šk. rok 2011/2012) uvažujeme o zařazení těchto testů (dle zájmu jednotlivých škol).
6. Jaký výsledek dostane žák?
- výstupem projektu bude okamžitá a závěrečná zpráva pro žáka a závěrečná zpráva pro školu.
Obsah okamžité zprávy pro žáka
- počet správných a špatných odpovědí v testovaných předmětech včetně procentuální úspěšnosti
- hodnocení odhadu žáka
- stručný popis zjišťovaných dovedností v daném předmětu
- odkazy na webové stránky s řešenými příklady k procvičení
- hodnocení odhadu žáka
- stručný popis zjišťovaných dovedností v daném předmětu
- odkazy na webové stránky s řešenými příklady k procvičení
Obsah závěrečné zprávy pro žáka
- vysvětlení použitých pojmů
- celkový počet žáků, kteří se zúčastnili testování
- počet žáků, kteří se zúčastnili testování v daném typu školy
- celková úspěšnost žáka a percentilové pořadí v jazyce českém, cizím jazyce, matematice a obecných studijních předpokladech v rámci téže skupiny oborů a v rámci všech žáků, kteří se zúčastnili testování a zhodnocení dosažených výsledků
- stručný popis zjišťovaných dovedností a gramotností v daném předmětu
- úspěšnost žáka a percentilové pořadí v jednotlivých dovednostech daného předmětu v rámci téhož typu školy a v rámci všech žáků, kteří se zúčastnili testování
- zhodnocení dosažených výsledků a doporučení pro žáka
- odkazy na webové stránky se sbírkami úloh z testovaných předmětů k procvičení
- celkový počet žáků, kteří se zúčastnili testování
- počet žáků, kteří se zúčastnili testování v daném typu školy
- celková úspěšnost žáka a percentilové pořadí v jazyce českém, cizím jazyce, matematice a obecných studijních předpokladech v rámci téže skupiny oborů a v rámci všech žáků, kteří se zúčastnili testování a zhodnocení dosažených výsledků
- stručný popis zjišťovaných dovedností a gramotností v daném předmětu
- úspěšnost žáka a percentilové pořadí v jednotlivých dovednostech daného předmětu v rámci téhož typu školy a v rámci všech žáků, kteří se zúčastnili testování
- zhodnocení dosažených výsledků a doporučení pro žáka
- odkazy na webové stránky se sbírkami úloh z testovaných předmětů k procvičení
Obsah závěrečné zprávy pro školu
- celkový počet škol, které se zúčastnily testování
- počet škol, které se zúčastnily testování v daném typu školy
- vysvětlení použitých pojmů
- kritéria hodnocení školy
- celková úspěšnost školy a tříd a percentilové pořadí v testovaných předmětech v rámci škol téhož typu a v rámci všech škol, které se zapojily do testování a zhodnocení dosažených výsledků
- úspěšnost a percentilové pořadí školy a tříd v jednotlivých dovednostech v rámci škol téže skupiny oborů a v rámci všech škol zúčastněných v testování a zhodnocení dosažených výsledků
- v případě účasti školy v testování 2011/12 také srovnání s prvním kolem testování, rozbor trendů ve výsledcích testování
- počet škol, které se zúčastnily testování v daném typu školy
- vysvětlení použitých pojmů
- kritéria hodnocení školy
- celková úspěšnost školy a tříd a percentilové pořadí v testovaných předmětech v rámci škol téhož typu a v rámci všech škol, které se zapojily do testování a zhodnocení dosažených výsledků
- úspěšnost a percentilové pořadí školy a tříd v jednotlivých dovednostech v rámci škol téže skupiny oborů a v rámci všech škol zúčastněných v testování a zhodnocení dosažených výsledků
- v případě účasti školy v testování 2011/12 také srovnání s prvním kolem testování, rozbor trendů ve výsledcích testování
7. Proč byl naší škole přidělen termín, ve kterém máme otestovat žáky?
- vzhledem k velkému počtu zapojených škol (více než 700) je nutné testovat průběžně, abychom se vyhnuli přetížení serverů a byla tak zajištěna plná funkčnost testovacího prostředí
8. Je pro naši školu určený termín závazný?
- termín, který Vám byl přidělen, není závazný, nicméně velmi doporučujeme se jím řídit. Můžete si tak být jisti, že testování na Vaší škole proběhne hladce a bez prodlev.
9. Jak probíhá testování? Papírově nebo elektronicky?
- celé testování probíhá čistě elektronicky, žáci však mohou použít papír a tužku pro pomocné výpočty.
10. Budeme mít určený den/hodinu, kdy žáky testovat?
- výběr konkrétního termínu testování je pouze na Vás. Každý žák se hlásí pod svým jménem a datem narození, nemusíte tedy testovat celou třídu najednou. Testy jsou navíc rozděleny na 2 moduly - po prvním modulu si žák může uložit výsledky a pokračovat v dalším modulu příští den. Můžete tedy přizpůsobit testování Vašemu rozvrhu tak, aby nenarušilo běžný chod vyučování.
11. Jaké jsou technické požadavky na testování? V jaké prohlížeči máme testování provádět?
- Pro provádění testování potřebujete počítač s OS Windows (od verze XP výše) s internetovým prohlížečem Internet Explorer 7 a výše či Mozilla Firefox 3.x a výše se zapnutou podporou javascriptu. Aplikace testů jsou optimalizovány pro tyto prohlížeče.
12. Co dělat, když žák opakovaně špatně zadá datum narození? Co dělat, když se žákovi zablokuje přístup k testu?
- Přihlašte se do testovacího systému Diagnostic, v záložce "škola - žáci" klikněte na daného žáka, poté klikněte na "upravit údaje žáka". Tímto dojde k resetování žákova účtu a může se přihlásit znovu.
13. Co dělat, když žákovi nejde uložit test?
- Pokud test nejde uložit (zobrazí se chybová hláška), zkontrolujte připojení k internetu a zkuste po chvíli odpovědi odeslat znovu - pokud se toto nepodaří, zavřete okno prohlížeče a nastartujte test znovu z portálu Diagnostic. Jesliže se Vám zobrazí dalšíi část testu, nemusíte se obávat, že by předchozí odpovědi nebyly uloženy - test Vás do další části bez vyplnění a uložení předchozí nikdy nepustí.
- Pokud se žákovi objeví stejná část testu znovu, došlo na trase "prohlížeč <-> školní pc <-> síť <-> servery" k chybě a bude nutné inkriminovanou část vyplnit a odeslat znovu (tento stav zatím nastal jen v několika případech z 10 000 testů)
14. Učitelský nebo ředitelský účet?
- Pro administraci testování používejte, prosím, výhradně "ředitelský účet", který má plná práva.
- Učitelský účet slouží pouze k prohlížení a možnosti administrace jsou tudíž omezené.
- Ředitelský účet tedy obsluhuje osoba, která má celý proces testování na starosti, nemusí se vždy jednat o ředitele/ředitelku.
- Učitelský účet slouží pouze k prohlížení a možnosti administrace jsou tudíž omezené.
- Ředitelský účet tedy obsluhuje osoba, která má celý proces testování na starosti, nemusí se vždy jednat o ředitele/ředitelku.
Last modified: Tuesday, 11 December 2012, 9:43 am